Sobota, 19 sierpnia 2017 r.

Rozstrzygnięto II edycję Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska

Dziennikarze „Gazety Wyborczej” oraz portalu Bankier.pl znaleźli się w finale II edycji Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska. Wśród nich jest laureat, którego nazwisko (lub nazwiska) poznamy podczas gali wręczenia nagrody 19 września.

Najwięcej głosów jury ze wszystkich zgłoszonych publikacji otrzymali:

  • Anna Popiołek z „Gazety Wyborczej” za cykl publikacji o polisach ubezpieczeniowych;
  • Mateusz Gawin z portalu Bankier.pl za publikacje na temat zawiłości produktów bankowych i ubezpieczeniowych;
  • Leszek Baj, Vadim Makarenko i Piotr Skwirowski za cykl publikacji w „Gazecie Wyborczej” o efektach międzynarodowego śledztwa dziennikarskiego Panama Papers dotyczącego jednej z największych afer podatkowych w historii.

Nagrodę stanowią dyplom oraz 10 000 zł.

Nagroda Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska jest wręczana corocznie. W coraz bardziej złożonym świecie produktów finansowych, oferowanych konsumentom, przy jednoczesnej dalece niewystarczającej edukacji społeczeństwa w tym obszarze, należy bowiem doceniać pracę dziennikarzy, którzy dbają o dostarczanie odbiorcom rzetelnej i niezbędnej w życiu codziennym wiedzy.

Jury nagrody:

  • Edyta Krześniak – członkini Rady Press Clubu, dziennikarka TVN i TVN Uwaga, autorka programów interwencyjnych;
  • Dariusz Łukawski – wieloletni dziennikarz TVP, współautor i wydawca programów ekonomicznych, wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa UW;
  • Wojciech Tumidalski – członek Rady Press Clubu, dziennikarz Polskiej Agencji Prasowej, zajmujący się m.in. wymiarem sprawiedliwości;
  • Agnieszka Wachnicka – Dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego Biura Rzecznika Finansowego.

Partnerami Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska są Provident Polska i Axa.

 

Press Club Polska jest organizacją twórczą ludzi mediów, mającą na celu wspieranie i doskonalenie zawodowe dziennikarzy oraz dbałość o prawa obywateli do uzyskiwania rzetelnych informacji.  Press Club tworzą dziennikarze oraz osoby zawodowo związane z mediami. Działalność Press Clubu opiera się na trzech filarach: edukacji, informacji oraz integracji. Press Club Polska jest członkiem International Association of Press Clubs oraz European Press Club Federation.